Surfers Paradise, Fraser Island en Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Myrthe Smalbraak - WaarBenJij.nu Surfers Paradise, Fraser Island en Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Myrthe Smalbraak - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise, Fraser Island en Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

02 December 2014 | Australië, Brisbane

He allemaal,

Hierbij weer een berichtje vanuit Oz! In een korte tijd alweer van alles en nog wat gebeurd. Maar weer eens bij het begin beginnen.

Surfers Paradise
Hier bleven we een weekendje en dat was ook meer dan zat! Het draait hier echt om het nachtleven (opzich geen problemen mee ;-)) en overdag is er verder niet bijzonder veel te doen. Voor het weekend was het in ieder geval leuk en prima. Hostel was relaxt, soort kleine appartementjes die je deelt met een paar andere mensen. We kwamen vrijdagavond daar binnen en natuurlijk zaten wij in het party-appartement haha. We gingen savonds uit en Peter van surf camp was ook in Surfers, dus daar gingen Lisanne en ik een mooi drankje mee doen. Was weer een mooie avond voor in de boeken! Vooral toen Lisanne drankjes ging halen en tegen het barpersoneel zei; doe maar wat lekkers. Hallo $19,50 cocktail! Maar ooh wat was die lekker ;) Daarna zat die er ook wel flink in.
Zaterdag lekker rondgelopen, terrasjes gepakt en op het strand geweest. Savonds zouden we weer uitgaan, maar toch maar lekker drankjes in het appartement gedaan met onze roomie Pablo. Zondag moesten we namelijk ook alweer vroeg uitchecken voor een dagje Brisbane! Eenmaal in Brisbane zijn we naar the lagoon gegaan, omdat er geen strand is. Super relaxt! Ook heel leuk hostel (base central), dus voor de week erop maar meteen een aantal nachten verlengd. Savonds hadden we voor ons gevoel echt nog de jackpot gewonnen trouwens; $8 steak & corona jaja! En de corona was die avond ook nog eens in de aanbieding, dus je kunt wel raden hoe die avond ging .. Leuke fransen ontmoet die we een weekje later in Brisbane weer zagen!

Maandag op naar Rainbow Beach voor een van de hoogtepunten van Australie: FRASER ISLAND (foto's facebook) = grootste zandeiland ter wereld.
Hier kan ik wel een boek over vol schrijven zeg, wat geweldig! Paar jaar geleden geweest, maar het was weer net zo mooi als toen. We hadden ook een super leuke groep in de jeep waar we ook zelf mee mochten rijden (= crossen over strand). Tom (UK), Murillo (Brasil), Hanna & Jasmin (Finland) en Lisanne & ik. Super leuke 3 dagen gehad.

We zijn naar Lake Mckenzie geweest, super mooi meer met water wat zo zuiver is dat je het kunt drinken en met het zand kun je je tanden/sieraden bleken. Zelf daarna lekker over het strand getourd met de Jeep (overleefd). Eenmaal in het kamp kwamen we erachter dat we alleen een slaapzak en een tent hadden. Nee, geen matjes inderdaad, dat lees je goed. Heerlijke nachten gehad dus, maar was het waard ;) Savonds met z'n allen drankjes gedaan bij het kamp. De volgende dag naar Eli (hungover) Creek geweest. Echt fantastich, daar wil ik elke dag wel zijn! Een natuurlijke stroomversnelling, dus je kunt er lekker inliggen en je komt dan weer uit bij het meertje op het strand. Paar keer gedaan natuurlijk! Ook dit water is weer zo zuiver dat je het kunt drinken en het is een onuitputtelijke natuurlijke waterbron. Het water dat nu aan het oppervlakte is, is waarschijnlijk al rond de 100 jaar oud. Na een tijdje moesten we toch echt door, maar geen probleem hoor, op naar het volgende hoogtepunt! Er ligt op fraser nog een shipwreck uit de tijd rond de oorlog. Het was een oud cruiseschip, maar de Japanners wilden het later inzetten tijdens de oorlog. Zover is het gelukkig nooit gekomen, want het schip was gestrand bij Fraser Island en ze konden het niet wegkrijgen. Even een stuk of 2363 foto's genomen en weer door op naar Indian Head. Een grote rotscliff in het water van meer dan 100 meter hoog. Als je aan de top bent, kun je nog steeds de bodem van de zee zien, zo helder is alles. Grote roggen & zeeschildpadden gezien! Vaak zijn er ook tigersharks, maar vandaag niet. Geweldige plek om lekker rond te kijken. De aboriginals gaan trouwens uit respect niet naar deze rots. Vroeger hebben de Europeanen toen ze in Australie kwamen veel van de aboriginals verdreven en van deze cliff afgegooid. Er zit dus ook nog een stuk geschiedenis achter en verschrikkelijk verhaal. Desondanks was het een mooie tocht. Savonds toen we lekker aan het bier zaten kwam een ander kamp binnenvallen in bodypaint, muziek etc. etc. echt briljant! We zijn toen met hun naar het strand geweest! Was wel spannend want je hebt hier dingo's (gevaarlijke honden) en buiten het kamp liepen deze los rond. Altijd in groepjes blijven dus. Eenmaal op het strand was het zo donker dat je super veel sterren kon zien, kon er uren naar kijken! Later kwam de rest van ons kamp ook incl. gitaar, dus lekker met z'n allen op het strand gehangen. Laatste dag zijn we nog naar een ander meer gegaan, maar het enige wat ik me herinner is het superhete zand waar we onze poten aan hadden verbrand, heerlijk ;)

Sorry voor het belachelijk lange verhaal over Fraser (en het is nog niet eens alles), maar het was daar zo geweldig. Als Peter in Oz is gaan we nog een daytour doen naar Fraser!

Na Fraser nog een 2 nachtjes in Rainbow Beach gebleven. Dit is ook ongeveer het enige dat ik erover wil zeggen: bar in het hostel was leuk, pooltable ook, bier smaakte goed, cider smaakte ook goed, nog meer bier smaakte ook goed, en het ene cafe waar je wat kon eten was ook leuk.

Brisbane!
Fantastische stad, love it! Woensdag helaas weer weg, maar ik kom hier weer terug. Echt je hebt hier alles en het is zo relaxt en leuk. Ook ontzettend veel leuke mensen ontmoet! Een nederlandse zie ik in Cairns weer, superleuke stapavond met haar gehad hier in Brisbane! Verder ook veel uitgezocht voor de rest van m'n reis en mn creditcard leeggeplunderd haha. Ook de Fransen weer gezien van vorige week! Op zondag is hier een kroeg met $2 bier en $3 corona, niet te geloven toch?! (heb ik het trouwens teveel over bier? ;)) Verder is er overdag ook genoeg te doen, alleen al door rond te lopen en alles te bekijken vul ik hele dagen. Vandaag maar eens opzoek naar een paar souvernirs voor het thuisfront (ja Nick & Jantine, die magneet komt er, uit elk land 1).

Verder dus morgen weer op naar Sydney en voor die tijd nog even relaxen bij the lagoon denk ik! Na 3 daagjes Sydney op naar Melbourne & The Great Ocean road met een hippie Campervan ooeeeeehhyeah!

Ik ga weer verder genieten hier en jullie succes met dit enorm lange verhaal! Jullie blij dat dit nog maar de ingekorte versie is ;)

Hasta la vista,

Myrt

• 02 December 2014 - 09:49

Sofie:

Jo Smyrt!

Leuk om je verhaal weer te lezen. En natuurlijk gaat het vooral over het nachtleven ;) Je hebt al echt veel leuk mensen ontmoet ofniet! Durfden ze wel met jou in die jeep? Dat crossen van jou is levens gevaarlijk! (helemaal als je nog onder invloed stond van de corona'tjes , hehe) Viel spass meine schjatsjen

• 03 December 2014 - 05:41

Lisanne:

klinkt echt leuk wat je allemaal doet. Jaloers hoor!
    Groetjes

• 14 December 2014 - 16:47

Monique Uit Raalte:

Wat een belevenissen allemaal! Lijkt me super om mee te maken! Merk dat je geniet. Wees voorzichtig en heel veel plezier de komende tijd. Ben benieuwd waar je bent met de Kerstdagen en oud en nieuw. Liefs van Jan en mij.